Uutuus: Lapsuuden- ja nuorisotutkimuksen opintokokonaisuus 25 op

• Kiinnostavatko sinua lapsuuden- ja nuorisotutkimuksen keskeiset suuntaukset ja ajankohtaiset kysymykset?
  • Haluatko oppia soveltamaan ja arvioimaan kriittisesti yhteiskunnallista tietoa ja keskustelua lapsuudesta ja nuoruudesta sekä instituutioista?
Lapsuuden- ja nuorisotutkimuksen opinnot alkavat syksyllä 2014. Kuvat: Magnus Fröderberg ja Vita Thomsen/norden.org

Monitieteinen Lapsuuden- ja nuorisotutkimuksen opintokokonaisuus kohdistuu lasten ja nuorten aseman, instituutioiden, toiminnan ja kokemuksen ymmärtämiseen sekä politiikan ja viranomaiskäytäntöjen kriittiseen arviointiin.

Yhteiskuntatieteellisesti painottuvat opinnot sopivat erityisesti lasten ja nuorten parissa työskenteleville henkilöille, jotka toivovat lisää tutkimustietoa ja -välineitä omaan työhönsä. Opinnot soveltuvat myös kaikille lapsuuden ja nuoruuden tutkimuksesta kiinnostuneille, vaikka aihepiiristä ei olisikaan aiempaa tietoa. Kokonaisuus toteutetaan ensimmäistä kertaa Helsingin yliopistossa.

Opinnot alkavat syksyllä 2014 ja päättyvät kesällä 2015. Ilmoittautuminen syksyn kursseille alkaa tiistaina 19.8. klo 10.

Kokonaisuus järjestetään verkko-opintoina, joten voit opiskella mistä päin Suomea tahansa tai vaikka ulkomailta. Lapset ja nuoret yhteiskunnassa -kurssi on mahdollista opiskella myös osallistumalla päiväluennoille.

Voit osallistua myös opintokokonaisuuden yksittäisille opintojaksoille:

• Lapset ja nuoret yhteiskunnassa 5 op
  • Lapsuuden tutkimus 5 op
  • Nuoruus ja syrjäytyminen: Nuoruus, kasvun haasteet ja syrjäytyminen 5 op
  • Lapsuuden tutkimuksen ajankohtaisia teemoja: Nuorten poliittinen kulttuuri ja sukupolvipolitiikka 5 op
  • Nuorisotutkimuksen menetelmät 5 op

Lisätietoja ja ilmoittautuminen opinto-ohjelmassa.

Ilmoittautumiset syksyn 2014 opintoihin