Kasvatustieteitä monimuoto-opintoina

Kasvatustieteiden monimuoto-opinnoissa on tuutori tukenasi. Kuva: HY kuvapankkiKiinnostavatko sinua kasvun, kehityksen ja oppimisen ilmiöt ja prosessit erilaisissa organisaatioissa ja oppimisympäristöissä sekä yhteisöjen kehitys- ja muutosprosessit?

Kasvatustieteiden (yleinen ja aikuiskasvatustiede) oppiaine perehdyttää näiden prosessien edistämiseen kasvatuksen ja opetuksen avulla. Opinnoissa tarkastelet kasvatusta, koulutusta ja oppimisen koko kirjoa lapsuudesta vanhuuteen yhteiskunnallisista, yhteisöllisistä ja yksilöllisistä näkökulmista. Jos haet opettajan pedagogisiin opintoihin, otetaan suorittamasi kasvatustieteiden (yleinen ja aikuiskasvatustiede) perusopintokokonaisuus 25 op huomioon.

Kasvatustieteiden opiskelu monimuoto-opintoina poikkeaa lähi- ja verkko-opiskelusta. Monimuoto-opinnoissa

• sinulla on tukena tuutori ja oman opintoryhmän opiskelukaverit
  • opiskeluun sisältyy niin tuutorin ohjaamaa opintoryhmätyöskentelyä opistolla kuin itsenäistä työskentelyä
  • suoritustapoja ovat esimerkiksi lähi- ja verkkoluennot, luentotallenteiden kuuntelu, verkkokeskustelu, erilaiset kirjalliset tehtävät ja tentit.

Voit aloittaa kasvatustieteiden opinnot monimuotona syksyllä 2014 seuraavilla paikkakunnilla. Lisätietoa ja ilmoittautuminen opinto-ohjelmissa:

Kasvatustieteitä voi opiskella myös lähi- ja verkko-opintoina, jotka alkavat syksyisin ja keväisin. Lisätietoa ja ilmoittautuminen opinto-ohjelmissa

Kasvatustieteiden (yleinen ja aikuiskasvatustiede) esittely
Minun oppiaineeni: Antti Lohikoski, Kirsi Hannula