Biologiaa opiskelemaan ja jopa biologian opettajaksi Avoimen avulla?

Yleisbiologian perus- ja aineopinnot syksyllä 2014Biologia on oppiaine, jonka kohteena on elävä luonto. Tieteenalana biologia tutkii elämän ja elävien eliöiden toiminnan perusteita kaikilla biologisilla tasoilla. Biologialla on myös syvällinen vaikutus maailmankuvaamme ja käsitykseemme ihmisestä. Lääketiede, maatalous- ja metsätiede sekä ympäristötiede soveltavat biologisesta tutkimuksesta saatua tietoa.

Biologian opinnot

• tarjoavat erinomaisen perustan yliopistoon tai korkeakouluun tähtääville. Biologia soveltuu pääaineeksi ja useiden tutkintojen sivuaineeksi.
  • soveltuvat kaikille, jotka haluavat syventää biologista tietämystään ja oppia ymmärtämään paremmin niin oman elimistönsä toimintaa kuin elollista ympäristöään.

Syksyllä 2014 alkavat yleisbiologian perusopinnot (25 op) ja yleisbiologian aineopinnot (35 op). Aineopintojen suorittaminen kestää kaksi lukuvuotta. Jos sinulla on jo opettajanpätevyys, yleisbiologian perus- ja aineopintojen (yht. 60 op) suorittaminen antaa pätevyyden biologian aineenopettajaksi.

Ilmoittautuminen opintoihin alkaa ma 18.8.2014 klo 10.00.

Lisätietoja ja ilmoittautumiset opinto-ohjelmissa:

Biologian esittely

Ilmoittautumiset syksyn 2014 opintoihin