Arkeologian opinnot – näkökulmia menneisyyteen

Liuskerenkaat. Kuva: HY/ARLAAvoimessa yliopistossa on lukuvuonna 2014–2015 tarjolla runsaasti arkeologian opintoja.

Arkeologian perusopinnot 25 op antavat yleiskuvan arkeologiasta tieteenalana, sen tärkeimmistä tutkimusmenetelmistä sekä Suomen ja muun maailman arkeologiasta. Opinnot soveltuvat kaikille arkeologiasta kiinnostuneille.

Perusopinnot sisältävät kenttätyömenetelmien ja aineistotuntemuksen perusteet -opintojaksot.

Arkeologian perusopintojen jaksoja on tarjolla myös Espoossa, Hyvinkäällä ja Kokkolassa sekä päivä- ja iltaopetuksena Helsingissä.

Lisätietoja ja ilmoittautuminen opinto-ohjelmassa.

Arkeologiaa temaattisesti

Voit tutustua arkeologiaan myös alueellisten näkökulmien kautta. Alueellisina teemoina ovat Pirkanmaa, Vantaa, Saimaan Karjala sekä Uusimaa.

Kotimaisten alueellisten teemojen lisäksi voit tutustua Afrikan arkeologiaan.

Keväällä 2015 opintotarjonnassa on vielä teemaluento Lasin ja lasinvalmistuksen historiaa.

Opinnoissa on myös kaksi englanninkielistä jaksoa: Introduction to Finnish archaeology sekä Introduction to maritime archaeology.

Lisätietoja ja ilmoittautuminen opinto-ohjelmassa.

Arkeologian esittely

Ilmoittautumiset syksyn 2014 opintoihin