Tulossa muutoksia verkkopalveluun kirjautumiseen ja opintoihin ilmoittautumiseen

Avoimen yliopiston verkkopalveluun kirjautuminen uudistuu. Tähän saakka tunnuksen on voinut määritellä itse, mutta jatkossa tunnuksena toimii sähköpostiosoite.

Muutos ei koske yliopiston AD-käyttölupaa vaan ainoastaan Avoimen yliopiston verkkopalvelun tunnusta, jolla pääsee ilmoittautumaan Avoimen opintoihin ja kirjautumaan Omat sivut -palveluun.

Kirjautuminen verkkopalveluun 21.3.2013 alkaen:

• Uudet sekä aiemmin verkkopalveluun rekisteröityneet käyttäjät kirjautuvat sillä sähköpostiosoitteella, jonka he ovat itse ilmoittaneet verkkopalvelun tunnusta luodessaan.
  • Ne aikaisemmin rekisteröityneet käyttäjät, jotka eivät ole rekisteröitymisen yhteydessä ilmoittaneet sähköpostiosoitettaan, kirjautuvat entisellä tunnuksellaan. Heidät ohjataan lisäämään puuttuva sähköpostiosoite, minkä jälkeen hekin kirjautuvat sähköpostiosoitteella.

Tunnuksen salasana pysyy entisenä.

Myös rekisteröitymislomake ja unohtuneen salasanan vaihtopalvelu uudistuvat samassa yhteydessä.

Lisäksi Avoimen yliopiston sähköiseen ilmoittautumispalveluun tulee kesäopetuksen ilmoittautumisten alkuun (15.4.) mennessä toiminto, joka automaattisesti tarkistaa ilmoittautumisen yhteydessä Helsingin yliopiston perustutkinto-opiskelijoiden läsnäolon Oodista.

Lisätietoa käyttäjätunnuksista
Lisätietoa ilmoittautumisesta