Euroopan unionin toiminta tarkastelussa

• Ovatko EU:n instituutiot sinulle tuttuja?
  • Miten EU on vaikuttanut jäsenmaidensa poliittisiin järjestelmiin ja päätöksentekoon?
  • Millaisia ristiriitoja EU:n jäsenmaiden välillä vallitsee?
  • Mitkä ovat EU:n kehitysvaihtoehdot tulevaisuudessa?

Euroopan unionin toiminta tarkastelussaTervetuloa Euroopan integraation teoria ja EU:n instituutiot (6 op) -kurssille. Opettajana toimii Helsingin yliopiston dosentti, kauppatieteiden tohtori Jan-Peter Paul. Hän toimi pitkään EU:n komission neuvonantajana muun muassa biologisissa joukkotuhoasekysymyksissä, kriisihallinnon johtoryhmän jäsenenä sekä komission edustajana Australia-ryhmässä.

Opinnot alkavat torstaina 17.10. Helsingissä.

Edeltävinä opintoina suositellaan valtio-opin perusopintoja, mutta aineopintoihin kuuluva kurssi sopii yksittäisesti suoritettavana kaikille Euroopan unionin asioista kiinnostuneille. Kurssin voi sisällyttää myös yhteiskuntapolitiikan aineopintojen valinnaisiin opintoihin.

Lisätiedot ja ilmoittautuminen opinto-ohjelmissa:

Valtio-oppi
Yhteiskuntapolitiikka