Taidehistorian ja taiteiden tutkimuksen opintoja keväällä 2014

Luentoja 1900-luvun taidehistoriasta

Svenska Sosial-och kommunalhögskolan, Helsingin yliopisto. Kuva: Ari AaltoAvoin yliopisto järjestää keväällä 2014 kaksi opintojaksoa 1900-luvun taidehistoriasta.

Taidehistorian peruskurssi III alkaa keskiviikkona 15.1.2014.

Jaksolla tutustutaan länsimaisen taiteen historiaan 1900-luvulta 2000-luvulle. Luennot käsittelevät arkkitehtuurin ja kuvataiteen lisäksi taideteollisuutta ja kaupunkirakennustaidetta. Jaksoon kuuluu opintoretki Helsingin keskustassa. Jakso kuuluu taidehistorian perusopintoja-kokonaisuuteen ja suositellaan, että opiskelijat hallitsevat oppiaineen peruskäsitteet sekä sanaston. Jakson opintomaksu on 50 euroa.
Lisätietoja ja ilmoittautuminen opinto-ohjelmassa.

Uuden arkkitehtuurin etsintää 1920–1940. Pohjoismaiset arkkitehdit ja länsimainen verkostoituminen -opintojakso alkaa torstaina 16.1.2014.

Jakso on osa taidehistorian valinnaisia opintoja. Edeltäviksi opinnoiksi suositellaan, että opiskelijat hallitsevat oppiaineen peruskäsitteet sekä sanaston. Jakson opintomaksu on 50 euroa. Lisätietoja ja ilmoittautuminen opinto-ohjelmassa.

Keväällä 2014 voit opiskella myös Taidehistorian peruskurssit I-III Helsingin Työväen opiston opetuksessa. Lisätietoja ja ilmoittautuminen opinto-ohjelmassa.

Taidehistorian esittely
Taidehistorian valinnaisia opintoja

Perehdy taiteen tutkimuksen keskeisiin metodologisiin kysymyksiin

Mitä on taide? Miten taiteita luokitellaan? Miten taiteita tutkitaan? Mitä on taiteellinen tutkimus?

Taiteiden tutkimuksen menetelmiä ja kysymyksiä -verkkokurssi alkaa 10.3.2014. Jakson opintomaksu on 50 euroa. Lisätietoja ja ilmoittautuminen opinto-ohjelmassa.

Taiteiden tutkimuksen esittely