Taidehistoriaa myös Espoossa ja Riihimäellä

wikimedia.commons: Johan_Laurentz Jensen Stilleben med BlomsterAvoimen yliopiston taidehistorian opintoja voi tulevana syksynä opiskella myös Espoon Tapiolassa sekä Riihimäellä. Opinnot alkavat syyskuussa: Espoossa luennot ovat iltaisin ja Riihimäellä on luvassa intensiivisiä opiskeluviikonloppuja.

Taidehistoria tuo elämään uutta sisältöä

Avoimen yliopiston taidehistorian opettaja, FM Minna Polus pitää tärkeänä taiteen ja taidehistorian elämää tukevaa ja virkistävää vaikutusta. Polus on opettanut vastaavia opintoja aiemmin Akaassa kolme vuotta.

- Pienellä paikkakunnalla kolmena vuonna yhteensä lähes 60 ihmistä osallistui opetukseen, ja heistä osa jäi osallistumaan edelleenkin vuosittain taidetta pohtiviin luentoihin ja tilaisuuksiin, Polus kertoo.

-Monet kertovat elämän saaneen ihan uutta sisältöä taiteen ymmärtämisen kautta. Liikuttavimpia ovat olleet palautteet, joita sain usealta ihmiseltä, että kurssi, sen sisältö ja taiteen tulkinnan oppi auttoivat heitä suorastaan selviämään joistakin elämän vaikeuksista läpi.

- Positiivista palautetta on tullut myös taiteen ja kuvan katsomisen harjoittamisesta luennon sivussa. Useat kertoivat, että ihan kuin silmät olisivat avautuneet näkemään ympäröivää kulttuuria & omaa asuinympäristöä uudella tapaa.

Ryhmän tuki auttaa oppimaan.

- Luennoitsijana koen itseni sisällä olevana ryhmässä, jossa yhdessä edetään tavoitteen saavuttamiseksi. Kaikkien osaaminen ja elämänkokemus on syytä ottaa oppimisavuksi, Polus kertoo.

- Taidehistorian perusopintojen sisältömäärä on massiivinen, ja opintojen suorittaminen kunnioitettavaa kenelle tahansa. Tässä ryhmän tuki lähiopetuksena on merkittävää, itseopiskeluun verrattuna.

- Riihimäellä toimitaan nyt uudella tavalla, intensiivijaksoina, mikä on mielenkiintoista, ja mikä todennäköisesti olemuksellaan tiivistää yhdessä oppimisen intoa. Odotan innostuneena luentoviikonloppujani ja uutta ryhmää!

Opinnot alkavat Riihimäellä syyskuussa

Taidehistorian perusopinnot (15 op) alkavat 27.9. Riihimäellä, Hämeen kesäyliopiston järjestäminä. Opintoihin ilmoittaudutaan Hämeen kesäyliopistoon 16.9. mennessä.
Lisätietoja opinnoista

Opinnot alkavat Espoossa Tapiolassa syyskuussa

Taidehistorian perusopinnot (15 op) alkavat 18.9. Espoossa, opetus Tapiolassa. Ilmoittuminen internetissä: www.ilmonet.fi kurssinumerolla 133488.
Lisätietoja opinnoista

Koskaan ei ole liian myöhäistä tavoitella unelmiaan

Oma aika –lehti kertoo elokuun numerossaan 62-vuotiaasta Eija Paulista, joka aloitti taidehistorian opinnot Avoimessa yliopistossa ja jatkoi yliopistossa.

Taidehistoria
Christel Sundberg: Minun oppiaineeni