Luentosarja pähdelääketieteestä

Mitä fyysisiä ja psyykkisiä vaikutuksia päihteiden käyttö aiheuttaa? Miten moniammatillinen päihdetyö on kehittynyt Suomessa? Mitä neurobiologisia taustatekijöitä päihteiden käytöllä on?

Syksyllä järjestettävällä Päihdelääketieteen perusteet -opintojaksolla käsitellään päihteiden käytön vaikutuksia sekä lääketieteellisesti että yhteiskuntatieteellisesti. Eri luennoitsijat kertovat mm. siitä, kuinka palvelujärjestelmät ovat kehittyneet, minkälainen lainsäädäntö palvelujärjestelmien taustalla on ja minkälaisia vaikutuksia päihdekuntoutuksella on todettu olevan. Yhtenä luentokertana on seminaari ja keskustelutilaisuus päihdeongelmaisen kohtaamisesta.

Opintojaksolla luennoivat tutkijat ja asiantuntijat Helsingin yliopistosta, Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksesta (THL:stä) sekä alalla toimivista järjestöistä.

Opinnot alkavat 24.9 ja opintojakson hinta on 60 euroa.

Lisätietoja ja ilmoittautuminen