Kasvatustieteet (yleinen ja aikuiskasvatustiede) – kasva, kehity ja opi

Kasvatustieteiden (yleinen ja aikuiskasvatustiede) perusopinnoissa (25 op)

• perehdyt kasvun, kehityksen ja oppimisen ilmiöihin ja prosesseihin erilaisissa organisaatioissa ja oppimisympäristöissä
  • tarkastelet kasvatuksen, koulutuksen ja oppimisen koko kirjoa lapsuudesta vanhuuteen sekä erilaisten yhteisöjen kehitys- ja muutosprosesseja.

Avoimen yliopiston luennolla. Kuva: Wilma HurskainenOppiaineen sisältöalueita ovat 1) kasvatus, yhteiskunta ja kulttuuri, 2) opetus ja oppiminen sekä 3) oppiminen työelämässä.

Kasvatustieteiden opinnot toteutetaan monimuotoisesti lähi- ja verkko-opintoina. Perusopintokokonaisuus koostuu kuudesta opintojaksosta, ja jokaisella opintojaksolla on erilaisia suoritustapoja. Voit suorittaa opinnot joko lähi- tai verkko-opintoina mutta osan jaksoista voit myös tenttiä.

Voit suunnitella oman opiskelupolkusi ja opiskella nopeammassa tai hitaammassa tahdissa. Opintoja alkaa pitkin vuotta. Opintojakso P1 Johdatus kasvatustieteisiin 3 op alkaa lähi- ja verkko-opintoina seuraavan kerran tammikuussa 2014.

Lisätietoja ja ilmoittautuminen opinto-ohjelmassa.

Kasvatustieteiden (yleinen ja aikuiskasvatustiede) esittely
Kasvatustieteiden (yleinen ja aikuiskasvatustiede) opinto-ohjelmat