Haluatko oppia taiteiden tutkimusta?

• Mitä taide on?
  • Miten taiteita luokitellaan ja tutkitaan?
  • Miten erilaiset teoreettiset näkökulmat vaikuttavat tutkimukseen?

Taiteiden tutkimuksen menetelmiä ja kysymyksiä (5 op) -verkko-opinnot perehdyttävät taiteiden tutkimuksen keskeisiin menetelmiin ja käytäntöihin sekä tarjoavat johdatuksen taiteiden tutkimuksen nykysuuntauksiin ja tutkimuksen kohteisiin.

Opinnoissa lähestytään estetiikan, elokuva- ja televisiotutkimuksen, teatteritieteen ja yleisen kirjallisuustieteen näkökulmista taiteen tutkimuksen keskeisiä metodologisia ja teoreettisia kysymyksiä. Taiteiden tutkimus johdattelee myös laajemmin taideteosten tulkinnan, ymmärtämisen ja arvottamisen ongelmiin. Opiskelijat myös soveltavat oppimiaan menetelmiä yksittäisiin taideteoksiin.

Moodle-verkko-oppimisympäristö avautuu 1.10. Opiskelijat tekevät esittelyn ja aloittavat oppimispäiväkirjan tekemisen ennen ensimmäistä verkkoluentoa 11.10. Luennot ja tehtävät tehdään suomeksi, mutta kurssin oheismateriaalissa on englanninkielisiä artikkeleita.

Lisätietoa ja ilmoittautuminen opinto-ohjelmassa
Taiteiden tutkimuksen esittely