Muutoksia opiskelukäytännöissä: yliopiston tietoverkon käyttölupa ja opintojen kokonaismerkintä

Avoimessa yliopistossa opintonsa aloittavat saavat Helsingin yliopiston tietoverkon käyttöluvan (AD-luvan). Käyttölupa korvaa vähitellen ns. kevyttunnuksen. Kevyttunnuksista luovutaan vaiheittain vuoden 2012 aikana, jolloin opiskelijalla saattaa olla käytössään sekä AD-lupa että kevyttunnus eri opinnoissa.

Käyttöluvalla kirjaudut mm. verkko-oppimisympäristö Moodleen, Helsingin yliopiston viralliseen opintosuoritusrekisteri WebOodiin ja Helsingin yliopiston kirjastojen NELLI-tiedonhakuportaaliin.

Käyttölupa pitää aktivoida ennen kuin sen saa käyttöönsä. Ohjeet käyttöluvan aktivoimiseen tulevat sähköpostilla ennen opintojen alkua.

Käyttäjätunnukset Avoimessa yliopistossa
Lisätietoa AD-luvista

Muista pyytää kokonaismerkintä opinnoista

Kun olet suorittanut perus- tai aineopintokokonaisuuden, muista pyytää opinnoista kokonaismerkintä. Tällöin opinnoille lasketaan kokonaisarvosana eivätkä ne vanhene esim. tulevien tutkinnonuudistusten yhteydessä.

Opintosuoritusote on opinnoista myönnettävä virallinen todistus. Voit tarkastella suorituksiasi opintosuoritusrekisterin käyttöliittymän WebOodin kautta (käyttäminen vaatii Helsingin yliopiston tietoverkon käyttöluvan). WebOodista voit myös tulostaa epävirallisen opintosuoritusotteen.

Lisätietoa opintosuoritusotteesta ja todistuksista
Ohje WebOodin käyttöön