Kuvia Suomesta

Kuvia Suomesta Kuva: Akseli Gallen-Kallela: Poika ja varis, kuvalähde Wikipedia

Taidehistorian perusopinnoissa suomalaista taidetta tarkastellaan uskon, vallan, kansan ja kauneuden näkökulmista.

Suomen taidehistoriaa verkko-opintoina

Keväällä voit tutustua suomalaisen taiteen historiaan joustavasti verkko-opintoina. Suomen taiteen historia -opintojakso (12 opintopistettä) alkaa tammikuussa. Sen tavoitteena on Suomen taidehistorian jäsentynyt kokonaiskuva sekä keskeisten teosten ja tyylihistorian perusteiden tuntemus.

Verkko-opinnot jakautuvat kahteen osaan, joista ensimmäinen (Suomen taidehistorian perustuntemus 10 op) koostuu neljästä teemasta, joissa taidetta tarkastellaan uskon, vallan, kansan ja kauneuden näkökulmista. Jälkimmäisen osan (Arkkitehtuurikävely 2 op) tavoitteena on syventyä kaupunkiympäristöön taidehistorian näkökulmasta.

Suoritustapoina opinnoissa on verkkokeskustelu- ja esseetehtävä.

Lisätiedot ja ilmoittautumiset opinto-ohjelmassa

Miten opiskelemaan pääsee?