Haluatko laajentaa kasvatustieteellistä asiantuntijuuttasi?

Kasvatustieteiden (yleinen ja aikuiskasvatustiede) aineopinnoissa saat valmiuksia soveltaa ja arvioida kasvatustieteellistä tietoa erilaisissa kasvatusta ja koulutusta koskevissa kysymyksissä sekä valmiuksia alan kehityksen seuraamiseen. Kasvatustieteiden opiskelulla voit myös kasvattaa kehittämis- ja työyhteisöosaamistasi.

Kasvatustieteiden (yleinen ja aikuiskasvatustiede) aineopinnot 35 op koostuvat:

• A 1. Yhteisistä sisältöopinnoista 12 op (opiskelija valitsee 3 opintojaksoa A 1.1– A 1.4)
  • A 2. Valinnaisista sisältöopinnoista 12 op (opiskelija valitsee 3 opintojaksoa  A 2.1– A 2.9)
  • A 3. Tutkimusmenetelmäopinnoista 6 op (opiskelija valitsee joko A 3.2 tai A 3.3) sekä
  • A 4. Proseminaarista 5 op.

Lisäksi voit erillisellä opintomaksulla suorittaa yksittäisiä jaksoja 55 op:n laajuisista aineopinnoista.

Lisätietoa kasvatustieteistä
Lisätietoa aineopinnoista ja niiden sisällöstä

Kasvatustieteiden (yleinen ja aikuiskasvatustiede) aineopintoihin osallistumisen edellytyksenä on alle 10 vuotta vanha kasvatustieteiden (yleinen ja aikuiskasvatustiede) perusopintokokonaisuus 25 op suoritettuna vähintään arvosanalla 3 sekä alkukuulustelu. Aineopinnot voi aloittaa ja alkukuulusteluun voi osallistua, kun perusopinnot on suoritettu lukuunottamatta P6 Kasvatus, koulutus ja  kehitys elämänkulussa (Kasvatus elämänkulussa) -opintojaksoa, jonka suoritus voi olla kesken.

Opintokokonaisuuteen valitaan alkukuulustelujen perusteella. Syksyllä järjestetään kaksi vaihtoehtoista alkukuulustelua: la 1.9. klo 9–12 ja la 22.9. klo 9–12. Opinnot alkavat syys- tai lokakuussa.

Lisätietoa ja ilmoittautuminen alkukuulusteluun opinto-ohjelmassa.