Ilmoittautuminen syksyn 2012 opintoihin alkaa 20.8.

Syksyllä alkaa jälleen opintoja kymmenissä oppiaineissa – voit suorittaa yksittäisiä opintojaksoja tai laajempia opintokokonaisuuksia.

Perusopinnot alkavat esimerkiksi biologiassa, erityispedagogiikassa, fysiikassa, kasvatustieteissä ja matematiikassa. Taiteiden tutkimus on uusi oppiaine, josta on verkossa yksi opintojakso. Kuluttajaekonomiaan kuuluva opintojakso kuluttajalainsäädäntö alkaa taas tauon jälkeen.

Humanististen ja käyttäytymistieteellisten oppiaineiden tutkintovaatimuksissa on muutoksia 1.8.2012 alkaen.

Opintojen hinta on 10 euroa/opintopiste (esimerkiksi lukuvuoden kestävien 25 op:n perusopintojen hinta on 250 euroa).

Ilmoittautuminen lukuvuoden 2012–13 opintoihin alkaa 20.–23.8. oppiaineittain porrastetusti:

ma 20.8. Bio- ja ympäristötieteelliset opinnot
Maatalous-metsätieteelliset opinnot
Matemaattis-luonnontieteelliset opinnot
Oikeustieteelliset opinnot
Lääketieteelliset opinnot
ti 21.8. Valtiotieteelliset opinnot
Humanistiset opinnot
Opiskelutaidolliset kurssit
ke 22.8. Käyttäytymistieteelliset opinnot
to 23.8. Teologiset opinnot
Kielet

Opintoihin ilmoittaudutaan verkkopalvelun opinto-ohjelmissa. Opintoihin voi ilmoittautua niiden alkamiseen asti, mikäli kurssilla on tilaa. Tarkista yhteistyöoppilaitoksissa järjestettävien opintojen ilmoittautumisajat ja -käytännöt opinto-ohjelmista.

Syksyllä 2012 alkavat opinnot
Oppiaineet
Miten opiskelemaan pääsee?
Käyttäjätunnukset Avoimessa yliopistossa
Oppiaineiden korvaavuudet
Asiakaspalvelu

Tule kuulemaan lisää opinnoista!

Elokuussa järjestetään useita infotilaisuuksia, joissa kerrotaan syksyn 2012 opintotarjonnasta, opiskelusta Avoimessa yliopistossa ja opintoihin ilmoittautumisesta.

Voit myös tulla keskustelemaan opinnoista Tiedekulmaan (Aleksanterinkatu 7) 8.–9.8. klo 13–16.30. Paikalla ovat Avoimen yliopiston opintojen ohjausta tekevät suunnittelevat. Ajanvarausta ei tarvita – tervetuloa!

Opinto-opas ilmestyy heinäkuussa. Opinto-oppaan voit hakea esimerkiksi kirjastosta tai yliopiston opintoneuvonnasta. Opinto-opas on myös verkkopalvelussa pdf-tiedostona.

Infotilaisuudet elokuussa
Opintoneuvontaa Tiedekulmassa
Opinto-opas

Kesäopinnot jatkuvat – elokuussa ehtii vielä mukaan

Kesäopintoihin kuuluvia opintojaksoja alkaa vielä elokuussa ja niille voi ilmoittautua niin kauan kuin kursseilla on tilaa.

Poimintoja alkavista opinnoista
Kaikki elokuussa alkavat opinnot (katso kesäopetus)